Ζωή

Τα Καυδιανά Δίκρανα.

Λέγουσιν οι Άραβες επιστεύσαμεν. Ειπέ αυτοίς δεν είναι αληθές.

Είπατε μάλλον, ησπάσθημεν τον Ισλαμισμόν.

Διότι η πίστις δεν εισέδυσεν εισέτι εις την υμετέραν καρδίαν.

Το Ιερό Κοράνιο, Κεφάλαιο ΜΘ΄, Στίχος 14.

Μετάφραση-Σχόλια Γεράσιμου Ι Πεντάκη,

Εκδόσεις Δημιουργία-Απ Χαρίσης, Δεύτερη Έκδοση 1995, Σελ 382.  

Σε περιόδους αμφιβολίας και φόβου ο συντηρητισμός έχει το πλεονέκτημα. Προτείνοντας δοκιμασμένες πρακτικές, υπόσχεται ασφαλείς λύσεις. Αυτό, όπως τώρα, δεν είναι πάντα σωστό, ενώ λίγες φορές είναι χρήσιμο. Και δεν είναι σωστό και χρήσιμο όχι επειδή έτσι θέλει κάποια σπουδαιοφανής θεωρία, αλλά επειδή, παρ’ όλα αυτά, αντίκειται στο αισθητήριο και τη βούληση μιας ευρείας πλειοψηφίας των πολιτών της Ενωμένης Ευρώπης. Με την έννοια αυτή οι αγχωμένες κραυγές για περιχαράκωση, όσο ελκυστικές κι αν ακούγονται, είναι αναχρονιστικές. Συνιστούν σπασμωδικές προτάσεις οπισθοδρόμησης. Είναι το σημείο όπου η αντίδραση, αξιοποιώντας την απειλή και τον τρόμο, επιβάλλεται στη συντήρηση. Σ’ αυτό το σημείο βρίσκεται η Ευρώπη σήμερα. Στη χρονική συγκυρία όπου η ανάγκη για άμυνα και προστασία τείνει να υποκατασταθεί από την αστυνομοκρατία και την επιθετικότητα.

Ο Διάφανος Άνθρωπος

  • 25 Δεκέμβριος 2015
  • Ζωή
Ο Διάφανος Άνθρωπος

Γινόμαστε κούφια κόκαλα. Θα επιστρέψουμε στη ζωή; Άσκοπη μεταμόρφωση!

Το Ιερό Κοράνιο,79,10-12

Οι ασφαλιστικές, το διαδίκτυο και οι εργοδοσίες ανακαλύπτουν την επόμενη φλέβα χρυσού: το ψηφιοποιημένο1 άτομο. Παγκόσμιοι επιχειρηματικοί κολοσσοί αξιοποιούν την ανθρώπινη ματαιοδοξία επενδύοντας στις ανάγκες ευρέων πληθυσμιακών ομάδων. Η ανοχή, αν όχι η συμπαιγνία, των αμήχανων Κυβερνήσεων στο όνομα μιας αμφίβολης προόδου θεωρείται εξασφαλισμένη, γιατί τα εκτιμώμενα οικονομικά οφέλη είναι θηριώδη. Η σφαίρα του ιδιωτικού2 αίρεται και, αν όντως ισχύουν τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων στο εξωτερικό, αυτό συμβαίνει με τη σύμφωνη γνώμη μιας σημαντικής μερίδας πολιτών.

Τρέλας Εγκώμιον

Με ένα συνειδητό παράδοξο ο Σωκράτης αιφνιδιάζει τον συνομιλητή του, τουλάχιστον όσο θα έκανε και μ’ εμάς σήμερα. Υποστηρίζει λοιπόν ο Πατέρας του Δυτικού Ορθολογισμού1: τα μεγαλύτερα αγαθά μας έρχονται δια της μανίας, και για να μετριάσει την εντύπωση του παράδοξου που προκάλεσε στον έκπληκτο Φαίδρο συμπληρώνει: με την προϋπόθεση ότι αυτή μας δίνεται ως θεία προσφορά2. Παραπέμποντας στο Σωκράτη φυσικά και δεν υποστηρίζω ότι είναι προτιμότερο να είναι κάποιος τρελός παρά νουνεχής, άρρωστος ή υγιής.

Πνευματικά Δικαιώματα

   Ευχαριστούμε που μας επισκεφτήκατε. Σας υπενθυμίζουμε τα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα. Παρακαλούμε σεβαστείτε τα. Ως πράξη αντίστασης.     

  

Facebook Like

Επικοινωνία