Η ευρεία και επιλεκτική* δημοσιότητα της αγριότητας στα ουκρανικά μέτωπα προκαλεί μια αναμενόμενη και επιλεκτική αγανάκτηση. Η μόνιμη επωδός των αγανακτισμένων που έκπληκτοι ανακαλύπτουν τώρα ή εκ νέου τη βία είναι: Αυτά δεν τα κάνουν ούτε τα ζώα!
(*Οι ειδήσεις για τις φρικαλεότητες στην Υεμένη και τους πνιγμένους στη Μεσόγειο – για να αναφέρω μόνο μερικές περιπτώσεις - έχουν εκφυλιστεί σε μια αδιάφορη καθημερινότητα.)
Η ειδυλλιακή αντίληψη για τη φύση είναι εξωπραγματική. Πριν όμως περιγράψω μια ακραία σοκαριστική συμπεριφορά της άγριας ζωής, θεωρώ σκόπιμη μια παρέκβαση.
Η βία είναι αναπόσπαστο μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο Μαρξ, αναδιατυπώνοντας τη σχετική θέση του Ηράκλειτου*, περιέγραψε τη βία ως μαμή της ιστορίας. (*Πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι.)
Στη χριστιανική μάλιστα εκδοχή του πολιτισμού η βία αποθεώνεται. Πριν και πέρα από τις διάφορες ερμηνείες και τους συμβολισμούς ο Σταυρός υπήρξε το μέσο εκτέλεσης ενός ιδιαίτερα φρικτού μαρτυρίου. Σε κάποιες περιπτώσεις οι Ρωμαίοι έστησαν μέχρι και δύο χιλιάδες σταυρούς.
Men wanted for hazardous journey.
Small wages, bitter cold, long months of complete darkness, constant danger, safe return doubtful.
Honour and recognition in case of success*.
Η αγγελία είναι πραγματική.
Με την καταχώρηση αυτή στις εφημερίδες το 1914 ο εξερευνητής Ernest Shackleton ζητούσε να προσλάβει προσωπικό για την τρίτη και τελευταία εξερευνητική αποστολή του στην Ανταρκτική.
Επρόκειτο για το εγχείρημα Imperial Trans-Antarctic Expedition.
Στο μεταξύ ο αγώνας για την κατάκτηση του Νότιου Πόλου είχε λήξει με νικητή τον Νορβηγό Roald Amundsen στα τέλη του 1911.
Βλέπω την έκφραση στα πρόσωπα των δύο αξιαγάπητων εφήβων στο video και θυμάμαι την έκπληξη και την απορία των παιδιών μου όταν πριν μερικά χρόνια με είχαν ρωτήσει πιο ήταν το αγαπημένο μου ηλεκτρονικό παιχνίδι όταν ήμουν μικρός.
Τους είχα απαντήσει ότι το ηλεκτρικό στο χωριό μας είχε φτάσει όταν ήμουν δέκα χρονών. - Δεν είχες internet; Τα κατέβασα στο υπόγειο και τα έδειξα τις δύο εγκυκλοπαίδειες που είχα από τότε. Την Παγκόσμιο Λαογραφική και Γεωγραφική Εγκυκλοπαίδεια και τον Θησαυρό Γνώσεων. - Αυτό ήταν το δικό μου internet.
Ταξίδεψα αρκετά και έζησα στο εξωτερικό. Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τις φανταστικές αποδράσεις σε μακρινούς κόσμους και ξένους πολιτισμούς που έκανα τότε με τα βιβλία.
#Nostalgic #lovingmemories #kids
Do you know how to use a rotary phone? pic.twitter.com/rhE9rDP1Q7
— Jo-Anne Burrow (@lalaburrow) January 29, 2022
Επειδή θα Ήταν μάλλον Απίθανο ίσως και Σκανδαλώδες να μην Ασθενήσουμε, ας Προετοιμάσουμε την Άμυνά μας. Στο Video Παρουσιάζονται ορισμένες Διαιτητικές & Γυμναστικές Προτάσεις του κ. Nayib Bukele, Προέδρου του El Salvador, για την Πρόληψη Πιθανών Επιπλοκών της Ασθένειας.
Αν τώρα Μέσα στο Πανδαιμόνιο των Μεταλλάξεων με τις Απίστευτες Μεταδοτικότητες Παραμείνουμε Υγιείς θα Έχουμε Προσθέσει στην Ευεξία μας. Καλή Αρχή & Καλή Δύναμη. Ποτέ Δεν Είναι Νωρίς. Ο Ισοκράτης επέμενε: Γύμναζε σεαυτόν πόνοις εκουσίοις, όπως αν δύνη και τους ακουσίους υπομένειν.
#gym #prevención #health #wellbeing
Our new ad campaign, to help prevent #COVID19 deaths and hospitalizations. pic.twitter.com/QIS5B02hnP
— Nayib Bukele ?? (@nayibbukele) January 4, 2022
Δεν θέλω τους αληθινούς ναρκίσσους — μηδέ κρίνοι
μ’ αρέσουν, μηδέ ρόδ’ αληθινά.
Τους τετριμμένους, τους κοινούς κήπους κοσμούν. Με δίνει
η σάρκα των πικρία, κούρασι, κι οδύνη —
τα κάλλη των βαριούμαι τα φθαρτά.
Δώστε με άνθη τεχνητά — οι δόξες του τσινιού και του μετάλλου —
που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν, με μορφές που δεν γερνούν.
Άνθη των εξαισίων κήπων ενός τόπου άλλου,
που Θεωρίες, και Ρυθμοί, και Γνώσεις κατοικούν.
Έχει δημιουργηθεί ένα επικίνδυνο κενό ανάμεσα στην επιμονή για ακινησία της προσοχής στην επίγνωση του καθημερινού κόσμου και στην κινητικότητα της αντίληψης που προκαλούν τα ερεθίσματα της διαίσθησης. Η λογική δεν προλαβαίνει να τα επεξεργαστεί όλα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι στην καθημερινή τους κατάσταση οι άνθρωποι λειτουργούν σχεδόν σαν ηλίθιοι. Στο δεύτερο επίπεδο, στο επίπεδο της φαντασίας, που είναι το κράμα κρίσης και αντίληψης, γίνονται σχεδόν παράφρονες.
Οι συνθήκες αυτές, που ενισχύονται από τους περιορισμούς, ευνοούν τη στροφή στον εσωτερικό διάλογο. Έχουμε διδαχτεί να καταφεύγουμε στον εσωτερικό διάλογο, περισσότερο ελπίζοντας παρά πιστεύοντας ότι εκεί θα ανακαλύψουμε τον πραγματικό εαυτό μας.
Όλα ενώνονται. Η βαρυτική1 έλξη εκπληρώνει τη δέηση της Υπέρ των Πάντων Ενώσεως: ἵνα πάντες ἓν ὦσι2.
Εξαιρείται ο μικρόκοσμος γυναικών και αντρών. Και πιο συγκεκριμένα τα μυαλά μας. Μπορούμε βέβαια να αλληλοσυμπληρωνόμαστε. Κι αν δεν το κατορθώνουμε δεν φταίμε πάντα εμείς ή μόνο εμείς. Απλώς δεν μπορούμε να υπερβούμε την κατ’ αρχάς φυσική υπόστασή μας και στη συνέχεια τις έξεις μας που από νωρίς στη διάρκεια της ζωής μας γίνονται η δεύτερη και καθοριστική φύση μας.
Αν δεν μας προλάβει η βαρυτική κατάρρευση, θα περιμένουμε τη Θεωρία των Πάντων. Δηλαδή τη σύζευξη της Κβαντομηχανικής με τη Γενική Σχετικότητα. Ίσως τότε βρεθεί και η φόρμουλα για να συγχρονιστούν ή να ενοποιηθούν οι λειτουργίες των εγκεφάλων αντρών και γυναικών.
Σε μια άλλη ανάγνωση βέβαια αυτά τα επίκτητα χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να προταθούν ως άλλοθι για την κόπωση, τον κορεσμό και την ανία που κατά καιρούς ταλαιπωρούν, τελματώνουν και συχνά εξαϋλώνουν τις σχέσεις των δύο φύλων.
Κοιτάζω το νεκρό, τελευταίο του τσιγάρο
Και το τελευταίο κρεβάτι που κοιμήθηκε κείνη τη νύχτα,
Και νιώθω πως θα πρεπε να το ξαναφτιάξω
Μα δεν μπορώ…
Μαντεύω πως τούτα τα πράγματα έχουν συμβεί επανειλημμένα
Μα δεν μπορώ να μην το
Σκέφτομαι
Να πεθαίνεις στο πάτωμα μιας κουζίνας στις 7 το πρωί
Καθώς άλλοι τηγανίζουν αυγά
Δεν είναι τόσο σκληρό
Εκτός κι αν συμβαίνει σε σένα.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο μοναχικό από την αιωνιότητα. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο βολικό για μας από το να είμαστε ανθρώπινα όντα.
Αυτό που οι περιορισμοί της αντίληψής μας επιτρέπει να εννοούμε σαν αντικειμενικό κόσμο δεν είναι παρά το Σύμπαν των ενεργειακών πεδίων. Τα ανθρώπινα όντα είναι τα πρόσκαιρα δημιουργήματα των ενεργειακών απορροών σε κατάσταση τάξης. Φυσαλίδες ενέργειας. Ο καθένας μας είναι κλεισμένος σ’ ένα κουκούλι μαζί με μερικές τέτοιες απορροές. Η συνείδηση επιτυγχάνεται με την ευθυγράμμιση των απορροών που βρίσκονται μέσα στο κουκούλι με τις ελεύθερες απορροές. Δηλαδή κατά κάποια έννοια μια μορφή ενός ζεύγους δυνάμει σωματιδίων – αντισωματιδίων που μπορεί να θεωρηθεί ως ένα σωματίδιο που κινείται σ’ έναν κλειστό βρόχο στο χωροχρόνο έως την εξαΰλωσή του.
Στην πρώτη πράξη του θεατρικού έργου Η Τρικυμία1 του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ένας από τους ήρωες, ο Φερδινάνδος, όταν πλέον αναγκάζεται να εγκαταλείψει το πλοίο που ναυαγεί, κραυγάζει: Η κόλαση είναι άδεια. Όλοι οι δαίμονες είναι εδώ.
Η απαρίθμηση των ποικίλων όψεων της δυστοπίας που συμβολικά ονομάζουμε δαίμονες θα αύξαινε αχρείαστα την ένταση της εσωτερικής πάλης ανάμεσα στην επιθυμία για εγκατάλειψη και στην ορμέμφυτη τάση για συνέχεια.
Και ας μη γελιόμαστε. Αυτό που για μερικούς περιγράφεται ως δυστοπία, για την πλειοψηφία της κοινωνίας αποτελεί αδιάφορη ή και ευπρόσδεκτη κανονικότητα. Η κοινωνία ήταν και παραμένει μια δολοφονική αρένα με εξάρσεις και υφέσεις στην κτηνωδία της.