Reuters: Greek intelligence service boss quits amid wiretapping scandal. Deutsche welle: Greece: Spy chief quits amid Predator spyware furor. France 24: Greek government rocked by resignations over phone spying claims.
Όλοι μας κάθε τόσο είμαστε κρετίνοι, ανόητοι, βλάκες και τρελοί. Ας πούμε ότι φυσιολογικός άνθρωπος είν' εκείνος που συνδυάζει σε λογικό ποσοστό όλ' αυτά τα συστατικά, τους ιδανικούς τύπους. Ας γυρίσουμε όμως στην τυπολογία σας.
Τι είναι μεγαλοφυΐα, ας πούμε. Μεγαλοφυής είναι αυτός που επιστρατεύει ένα απ΄ αυτά τα συστατικά κατά ιλιγγιώδη τρόπο, τρέφοντάς το με τα υπόλοιπα.
Λοιπόν. Ο Κρετίνος δεν μιλάει καν, σαλιαρίζει, είναι σπστικός. Μπαίνει στην περιστροφική πόρτα από την αντίθετη πλευρά. Πως γίνεται; Αυτός τα καταφέρνει. Γι αυτό είναι Κρετίνος. Δεν μας ενδιαφέρει, τον αναγνωρίζουμε αμέσως. Ας τον αφήσουμε εκεί που είναι.
Nullam eruditionem esse duxit, nisi quae
Beatae vitae disciplinam iuvaret1.
M. T. Cicero, De finibus, I, 21, 71.
Ο Κικέρωνας μεταφέρει μια θεμελιώδη δόξα (γνώμη) του Επίκουρου για τη μάθηση που συνοψίζεται στην πρόταση: Η αξία της γνώσης μετριέται από τη χρησιμότητά της για την ευδαιμονία.
Μάταιη μάθηση, ανώφελες λεπτολογίες της διαλεκτικής, καπνίλες της μεταφυσικής, τα εγκύκλια μαθήματα2 με το σχολαστικό τύπο που πήραν, τα μαθηματικά σαν αυτοσκοπός και με τη μονομέρεια που δίνουν στον ειδικό, ακόμα και οι καλές τέχνες, ποίηση, ιστορία, καταντούν περιττά βάρη, συγχύζουν το μυαλό και στέκονται εμπόδια να βλέπουμε καθαρά και να τραβούμε ίσα το δρόμο μας στην ευτυχία3.
Παρά τους γελοίους και ύποπτους εξυπνακισμούς η αλήθεια δεν πεθαίνει ούτε στον πόλεμο. Όπως έχουμε πει κι άλλες φορές αλήθεια είναι η ταύτιση του νου με το αντικείμενο. Το αντικείμενο της ιστορίας είναι τα γεγονότα. Σ’ αυτά θεμελιώνεται η ιστορική αλήθεια. Οι ερμηνείες μπορεί να ποικίλουν ή και να αλλάζουν από εποχή σε εποχή. Τα γεγονότα όμως υπάρχουν και είναι εκεί σε πείσμα της αποσιώπησης.
Παρά τους γελοίους και ύποπτους εξυπνακισμούς η αλήθεια – φανερή ή κρυφή - δεν πεθαίνει ποτέ. Απλώς στον πόλεμο προβάλλεται και επικρατεί η θριαμβική και θορυβώδης αφήγηση των νικητών για το ποια είναι η αλήθεια. Εννοείται χωρίς ούτε κι αυτή ακόμα να είναι τελική.
Δεν υπάρχουν παντοτινές αλήθειες. Όχι για τους ανθρώπους. Όχι τέτοιες που να μπορούν να τις κατανοήσουν οι άνθρωποι. Η μελαγχολική φωνή του ηττημένου Αίαντα αντιλαλεί από τα βάθη των αιώνων: Όλα, μακρύς ο χρόνος κι αναρίθμητος, τ᾽ άδηλα φανερώνει, τα φανερά τα κρύβει.
Στο μεταξύ και άσχετα με το ποιος θα “θριαμβεύσει” στα αδελφοκτόνα μέτωπα της Ουκρανίας επιβάλλεται η ψυχρή, κριτική, αλλά και σφαιρική προσέγγιση των γεγονότων.
Η ευρεία και επιλεκτική* δημοσιότητα της αγριότητας στα ουκρανικά μέτωπα προκαλεί μια αναμενόμενη και επιλεκτική αγανάκτηση. Η μόνιμη επωδός των αγανακτισμένων που έκπληκτοι ανακαλύπτουν τώρα ή εκ νέου τη βία είναι: Αυτά δεν τα κάνουν ούτε τα ζώα!
(*Οι ειδήσεις για τις φρικαλεότητες στην Υεμένη και τους πνιγμένους στη Μεσόγειο – για να αναφέρω μόνο μερικές περιπτώσεις - έχουν εκφυλιστεί σε μια αδιάφορη καθημερινότητα.)
Η ειδυλλιακή αντίληψη για τη φύση είναι εξωπραγματική. Πριν όμως περιγράψω μια ακραία σοκαριστική συμπεριφορά της άγριας ζωής, θεωρώ σκόπιμη μια παρέκβαση.
Η βία είναι αναπόσπαστο μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο Μαρξ, αναδιατυπώνοντας τη σχετική θέση του Ηράκλειτου*, περιέγραψε τη βία ως μαμή της ιστορίας. (*Πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι.)
Στη χριστιανική μάλιστα εκδοχή του πολιτισμού η βία αποθεώνεται. Πριν και πέρα από τις διάφορες ερμηνείες και τους συμβολισμούς ο Σταυρός υπήρξε το μέσο εκτέλεσης ενός ιδιαίτερα φρικτού μαρτυρίου. Σε κάποιες περιπτώσεις οι Ρωμαίοι έστησαν μέχρι και δύο χιλιάδες σταυρούς.
Men wanted for hazardous journey.
Small wages, bitter cold, long months of complete darkness, constant danger, safe return doubtful.
Honour and recognition in case of success*.
Η αγγελία είναι πραγματική.
Με την καταχώρηση αυτή στις εφημερίδες το 1914 ο εξερευνητής Ernest Shackleton ζητούσε να προσλάβει προσωπικό για την τρίτη και τελευταία εξερευνητική αποστολή του στην Ανταρκτική.
Επρόκειτο για το εγχείρημα Imperial Trans-Antarctic Expedition.
Στο μεταξύ ο αγώνας για την κατάκτηση του Νότιου Πόλου είχε λήξει με νικητή τον Νορβηγό Roald Amundsen στα τέλη του 1911.
Βλέπω την έκφραση στα πρόσωπα των δύο αξιαγάπητων εφήβων στο video και θυμάμαι την έκπληξη και την απορία των παιδιών μου όταν πριν μερικά χρόνια με είχαν ρωτήσει πιο ήταν το αγαπημένο μου ηλεκτρονικό παιχνίδι όταν ήμουν μικρός.
Τους είχα απαντήσει ότι το ηλεκτρικό στο χωριό μας είχε φτάσει όταν ήμουν δέκα χρονών. - Δεν είχες internet; Τα κατέβασα στο υπόγειο και τα έδειξα τις δύο εγκυκλοπαίδειες που είχα από τότε. Την Παγκόσμιο Λαογραφική και Γεωγραφική Εγκυκλοπαίδεια και τον Θησαυρό Γνώσεων. - Αυτό ήταν το δικό μου internet.
Ταξίδεψα αρκετά και έζησα στο εξωτερικό. Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τις φανταστικές αποδράσεις σε μακρινούς κόσμους και ξένους πολιτισμούς που έκανα τότε με τα βιβλία.
#Nostalgic #lovingmemories #kids
Do you know how to use a rotary phone? pic.twitter.com/rhE9rDP1Q7
— Jo-Anne Burrow (@lalaburrow) January 29, 2022
Επειδή θα Ήταν μάλλον Απίθανο ίσως και Σκανδαλώδες να μην Ασθενήσουμε, ας Προετοιμάσουμε την Άμυνά μας. Στο Video Παρουσιάζονται ορισμένες Διαιτητικές & Γυμναστικές Προτάσεις του κ. Nayib Bukele, Προέδρου του El Salvador, για την Πρόληψη Πιθανών Επιπλοκών της Ασθένειας.
Αν τώρα Μέσα στο Πανδαιμόνιο των Μεταλλάξεων με τις Απίστευτες Μεταδοτικότητες Παραμείνουμε Υγιείς θα Έχουμε Προσθέσει στην Ευεξία μας. Καλή Αρχή & Καλή Δύναμη. Ποτέ Δεν Είναι Νωρίς. Ο Ισοκράτης επέμενε: Γύμναζε σεαυτόν πόνοις εκουσίοις, όπως αν δύνη και τους ακουσίους υπομένειν.
#gym #prevención #health #wellbeing
Our new ad campaign, to help prevent #COVID19 deaths and hospitalizations. pic.twitter.com/QIS5B02hnP
— Nayib Bukele ?? (@nayibbukele) January 4, 2022
Δεν θέλω τους αληθινούς ναρκίσσους — μηδέ κρίνοι
μ’ αρέσουν, μηδέ ρόδ’ αληθινά.
Τους τετριμμένους, τους κοινούς κήπους κοσμούν. Με δίνει
η σάρκα των πικρία, κούρασι, κι οδύνη —
τα κάλλη των βαριούμαι τα φθαρτά.
Δώστε με άνθη τεχνητά — οι δόξες του τσινιού και του μετάλλου —
που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν, με μορφές που δεν γερνούν.
Άνθη των εξαισίων κήπων ενός τόπου άλλου,
που Θεωρίες, και Ρυθμοί, και Γνώσεις κατοικούν.
Έχει δημιουργηθεί ένα επικίνδυνο κενό ανάμεσα στην επιμονή για ακινησία της προσοχής στην επίγνωση του καθημερινού κόσμου και στην κινητικότητα της αντίληψης που προκαλούν τα ερεθίσματα της διαίσθησης. Η λογική δεν προλαβαίνει να τα επεξεργαστεί όλα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι στην καθημερινή τους κατάσταση οι άνθρωποι λειτουργούν σχεδόν σαν ηλίθιοι. Στο δεύτερο επίπεδο, στο επίπεδο της φαντασίας, που είναι το κράμα κρίσης και αντίληψης, γίνονται σχεδόν παράφρονες.
Οι συνθήκες αυτές, που ενισχύονται από τους περιορισμούς, ευνοούν τη στροφή στον εσωτερικό διάλογο. Έχουμε διδαχτεί να καταφεύγουμε στον εσωτερικό διάλογο, περισσότερο ελπίζοντας παρά πιστεύοντας ότι εκεί θα ανακαλύψουμε τον πραγματικό εαυτό μας.
Όλα ενώνονται. Η βαρυτική1 έλξη εκπληρώνει τη δέηση της Υπέρ των Πάντων Ενώσεως: ἵνα πάντες ἓν ὦσι2.
Εξαιρείται ο μικρόκοσμος γυναικών και αντρών. Και πιο συγκεκριμένα τα μυαλά μας. Μπορούμε βέβαια να αλληλοσυμπληρωνόμαστε. Κι αν δεν το κατορθώνουμε δεν φταίμε πάντα εμείς ή μόνο εμείς. Απλώς δεν μπορούμε να υπερβούμε την κατ’ αρχάς φυσική υπόστασή μας και στη συνέχεια τις έξεις μας που από νωρίς στη διάρκεια της ζωής μας γίνονται η δεύτερη και καθοριστική φύση μας.
Αν δεν μας προλάβει η βαρυτική κατάρρευση, θα περιμένουμε τη Θεωρία των Πάντων. Δηλαδή τη σύζευξη της Κβαντομηχανικής με τη Γενική Σχετικότητα. Ίσως τότε βρεθεί και η φόρμουλα για να συγχρονιστούν ή να ενοποιηθούν οι λειτουργίες των εγκεφάλων αντρών και γυναικών.
Σε μια άλλη ανάγνωση βέβαια αυτά τα επίκτητα χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να προταθούν ως άλλοθι για την κόπωση, τον κορεσμό και την ανία που κατά καιρούς ταλαιπωρούν, τελματώνουν και συχνά εξαϋλώνουν τις σχέσεις των δύο φύλων.