11:36  Τετάρτη, 1  Φεβρουαρίου  2023 
elendetr
Τετάρτη, 08 Σεπτεμβρίου 2021 15:28

Ενεργειακή Φτώχεια & Λιγνίτης.

Τα διεθνή οικονομικά πρακτορεία, όπως το Bloomberg, προειδοποιούν για συνθήκες μιας τέλειας ενεργειακής καταιγίδας στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα η επιλογή και της σημερινής κυβέρνησης να επισπεύσει την απολιγνιτοποίηση μετατρέπει ήδη την απειλή της καταιγίδας σε τυφώνα.

Σύμφωνα με τη Citigroup, οι χονδρικές τιμές ρεύματος και αερίου στην Ευρώπη μπορεί να οδηγήσουν σε μία μεσοσταθμική αύξηση 20% των λογαριασμών για τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Στην Ελλάδα είμαστε ήδη σε μια αύξηση της τάξης του 50%. Αυτή είναι η διαφορά καταιγίδας και τυφώνα.

Stultorum infinitus est numerus.

(Το πλήθος των ηλιθίων είναι άπειρο)*

Ecclesiastes, 1:15

Πρώτος Βασικός Νόμος: Πάντα και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία.

Δεύτερος Βασικός Νόμος: Η πιθανότητα να είναι ηλίθιο ένα συγκεκριμένο άτομο είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ατόμου. 

Τρίτος (και Χρυσός) Βασικός Νόμος: Ηλίθιος ονομάζεται το άτομο που οι πράξεις του προκαλούν ζημιές σε ένα άλλο άτομο ή σε μία ομάδα ατόμων, χωρίς το ίδιο να αποκομίζει κέρδη, ενώ πιθανά να υφίσταται ακόμη και ζημιές. 

Τέταρτος Βασικός Νόμος: Οι μη ηλίθιοι άνθρωποι πάντα υποτιμούν την καταστροφική ισχύ των ηλίθιων ατόμων. Συγκεκριμένα, οι μη ηλίθιοι άνθρωποι συνέχεια παραβλέπουν πως η συναναστροφή και/ή ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα απαρέγκλιτα αποδεικνύεται μοιραίο λάθος, ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή, την τοποθεσία και τις συνθήκες. 

Πέμπτος Βασικός Νόμος: Ο ηλίθιος άνθρωπος είναι πιο επικίνδυνος από έναν κακοποιό.

Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2021 15:27

Αφγανιστάν: Η Επόμενη Μέρα.

In der internationalen Politik geht es nie um Demokratie oder Menschenrechte.

Es geht um die Interessen von Staaten. Merken Sie sich das, egal, was man Ihnen im Geschichtsunterricht erzählt.*

Egon Bahr, 13 Dezember 2013, Rhein Necker Zeitung.

Στις 28 Ιουλίου, ο υπουργός Εξωτερικών της Κίνας Wang Yi συναντήθηκε με μια αντιπροσωπεία των Ταλιμπάν με επικεφαλής τον Mullah Abdul Ghani Baradar στο Πεκίνο. Ο 53-χρονος Mullah Abdul Ghani Baradar, έμπιστος και υπαρχηγός του Mullah Omar, που είχε αρχίσει την αγωνιστική του δράση ως Μουτζαχεντίν κατά των σοβιετικών εισβολέων τη δεκαετία του 1980, θεωρείται ο ηγέτης των νικητών Ταλιμπάν.

Αν και ήταν γνωστό ότι το Πεκίνο διατηρούσε σχέσεις με τους Ταλιμπάν, στη δημοσιότητα που δόθηκε στη συνάντηση το γεγονός χαρακτηρίστηκε, μάλλον υποκριτικά, ως ασυνήθιστο. Στη συνέχεια θα φανούν οι οικονομικοί λόγοι της δυσανεξίας των δυτικών απέναντι στους Ταλιμπάν. Οι πολιτικά αφελείς και οι ιστορικά αδαείς μπορούν να πιστεύουν ότι η απέχθεια των δυτικών προς τους Ταλιμπάν έχει ανθρωπιστικό υπόβαθρο.

Δευτέρα, 09 Αυγούστου 2021 01:42

Η Αιώνια Επιστροφή

Οι άνθρωποι προβάλλουν στο κοσμικό σύμπαν την απαίτησή τους για δικαιοσύνη και παίρνουν πίσω σαν απάντηση την υπόσχεση της τιμωρίας των ενόχων με τη μεγεθυμένη ηχώ της δικής τους φωνής.

Στην αιώνια μετάβαση από την αρχαϊκή (750 - 480 π.Χ) στην κλασική εποχή (480 – 323 π.Χ.) οι Έλληνες υπήρξαν αρκετά ρεαλιστές ώστε να μην κρύβουν από τους εαυτούς τους το αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι φαύλοι θάλλουν σαν πράσινο δαφνόφυλλο.

Αυτός υπήρξε ένας από τους βασικούς λόγους που στην κλασική εποχή άρχισε να αποκρυσταλλώνεται η πεποίθηση ότι αν οι μύλοι των θεών αλέθουν, αλέθουν αργά και επιλεκτικά. Μόνο στα μάτια των πιστών του δόγματος της κληρονομικής ενοχής παραμένει υπαρκτή η ανταποδοτική κίνησή τους. Ωστόσο ήδη στα τέλη του 4ου και στις αρχές του 3ου αιώνα π.Χ. ο κυνικός Βίων ο Βορυσθενίτης υπενθύμιζε πως ο θεός, τιμωρώντας το γιο επειδή εγκλημάτησε ο πατέρας, συμπεριφέρεται σαν το γιατρό που δίνει φάρμακο στο παιδί για να γιατρέψει τον γονιό. Ακολούθησε ο χριστιανισμός που με το μυστήριο της βάπτισης που υπόσχεται τον καθαρμό από το προπατορικό αμάρτημα. 

Πέμπτη, 05 Αυγούστου 2021 12:41

Η Οργή των Καταστραμμένων

Η οργισμένη αγανάκτηση των καταστραμμένων πολιτών μπορεί να αναστατώνει όσους δεν έχουν σχέση με την κοινωνική πραγματικότητα των πολιτών που δεν είναι κληρονόμοι ή πορφυρογέννητοι1. Μπορεί επίσης να εκπλήσσει τους αστοιχείωτους και τους τζουτζέδες2.

Οι κανόνες του πολιτικού καθωσπρεπισμού και το εκφραστικό περιεχόμενο της επικοινωνιακής ορθοφωνίας που πασχίζει να ορίσει η καμαρίλα3 είναι το αθεμελίωτο καταφύγιο και η ξεθωριασμένη ηθικολογία των ευνούχων και των παλλακίδων της εξουσίας. Ματαιοπονούν όσοι πιστεύουν ότι αν ελέγξουν τα μέσα και χειραγωγήσουν τα δίκτυα θα εξαφανίσουν την κραυγαλέα απόρριψη. Η σπουδαία Yōko Ogawa γράφει: Ακόμα κι αν εξαφανιστεί το χαρτί, οι λέξεις θα παραμείνουν4.

Ο Niccolò Machiavelli είναι σαφής, κατηγορηματικός και έχει απόλυτο δίκαιο όταν λέει: Οι άνθρωποι ξεχνούν πιο γρήγορα το θάνατο του πατέρα τους παρά την απώλεια της περιουσίας τους5.

Κυριακή, 25 Ιουλίου 2021 10:02

Περί Μνησικακίας

Ο χαρακτηρισμός των πράξεων που οδήγησαν σ’ αυτήν την ανάρτηση ως μικροπρεπών θα ήταν άστοχος. Αναφέρομαι στη σκόπιμη περιφρόνηση της προκριματικής προσπάθειας του Λευτέρη Πετρούνια από τον δημόσιο τηλεοπτικό φορέα. Αναφέρομαι επίσης και στην ταπεινωτική αναδίπλωση της προεδρίας της ελληνικής δημοκρατίας όσον αφορά την παρασημοφόρηση του Ιάσονα Αποστολόπουλου.

Οι ανθρωπολόγοι χωρίζουν τις περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας σε κοινωνίες εντροπής και κοινωνίες ενοχής. Ζούμε σε μια κοινωνία ενοχής. Σε μια κοινωνία εντροπής η δημόσια εικόνα, η κοινή γνώμη και η ηθική υπόσταση αποτελούν το υπόβαθρο της πολιτικής συμπεριφοράς. Είναι ο λόγος που αυτοκτονεί ο Αίαντας. Είναι ο λόγος που ο Ιωάννης Καποδίστριας βαδίζει αγέρωχα και με ανοιχτά τα μάτια προς εκείνους που γνωρίζει ότι βρίσκονται εκεί για να τον δολοφονήσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που ο πρωθυπουργός δεν χρειάζεται να αντιδρά στις βρισιές και στις κατηγορίες. Η επικοινωνιολογία διδάσκει ότι και η αρνητική δημοσιότητα συνιστά διαφήμιση. Ιδιαίτερα αν ελέγχεις τα συστημικά μέσα. Ο εφοπλιστής και ο δημοσιογράφος μπορούν να ωρύονται και να βυσσοδομούν* όσο θέλουν. (*βυσσοδομώ: σχεδιάζω κρυφά και ύπουλα κάτι κακό για κάποιον· μηχανορραφώ)

Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2021 07:00

Όμορφος Μπερδεμένος Κόσμος

Στα διάφορα ανατρεπτικά που έχει επιφέρει η πανδημία θα πρέπει να αναγνωριστεί και ο απόλυτος αποπροσανατολισμός των ιδεολογικών χώρων.

Η ρευστοποίηση των ορίων δεν εγκυμονεί μόνο κινδύνους. Προσφέρει και ευκαιρίες. Η επινόηση του χρήματος οδήγησε στην γέννηση της δημοκρατίας*. Η βία δεν είναι η μοναδική μαμή της ιστορίας.

Και ενώ διάφοροι που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί καλούν τους θεωρητικά προοδευτικούς πολίτες σε ανυπακοή, η αμφισβήτηση και η απειθαρχία με επίκαιρη αφορμή τους εμβολιασμούς, εκπορεύονται από τους δεξιούς συντηρητικούς και την ακροδεξιά αντίδραση.

Από την άλλη μεριά οι καθεστωτικοί αριστεροί, που εδώ και καιρό νοηματοδοτούν και ταξινομούν αυθαίρετα και εργολαβικά το περιεχόμενο των όρων του σύγχρονου πολιτισμικού καθωσπρεπισμού, επιδίδονται στην ψηφοθηρική υπεράσπιση μιας ελευθερίας που κινείται στα όρια της ασυδοσίας. Δηλαδή του αμφίσημου δικαιώματος στην άρνηση της συμμόρφωσης με τους νόμους.

Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021 05:03

Θάλασσα Ομίχλης

Αν θα έπρεπε να αναπαραστήσω εικαστικά την τρέχουσα πραγματικότητα, θα επέλεγα το αριστούργημα της επικεφαλίδας.

Η πολιτική συμπεριφορά των δυτικών κυρίως ηγεσιών μοιάζει με την προσπάθεια του βαρόνου Μινχάουζεν (Hieronymus Carl Friedrich von Münchhausen, 1720-1797) που πάσχιζε να βγει από τον βάλτο τραβώντας τον εαυτό του από τα μαλλιά.

Με μια άλλη διατύπωση: Τι εξυπηρετεί η αγωνιώδης προειδοποίηση της αμερικανικής Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) για αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης του συνδρόμου Guillain-Barré, που σχετίζεται με την χορήγηση του εμβολίου Johnson & Johnson κατά της Covid-19. Κι αυτό μετά την εμφάνιση 100 τέτοιων περιπτώσεων, από τις οποίες μια θανατηφόρα, ύστερα από τη χορήγηση 12,8 εκατομμυρίων δόσεων του φαρμάκου. Και μάλιστα με την επισήμανση των αξιωματούχων της υγείας ότι τα οφέλη του εμβολίου υπερτερούν των κινδύνων. Το ίδιο είχαν κάνει και τον Απρίλιο, επικαλούμενοι περιπτώσεις αιματικών θρομβώσεων και επιβάλλοντας αναστολή χρήσης του σκευάσματος για δέκα ημέρες.

Κανένας δεν κοροϊδεύει κανέναν. Κανένας δεν μπορεί να κοροϊδέψει κανέναν. Μια ερμηνεία στη βάση των εταιρικών ανταγωνισμών παραείναι απλοϊκή για να είναι αρκετή.

Για πρώτη φορά μετά από χρόνια, αριθμός διαδηλωτών, των οποίων το μέγεθος τα διεθνή δίκτυα εκτιμούν σε χιλιάδες, βγήκε στους δρόμους στην Κούβα κατά της σοσιαλιστικής κυβέρνησης. Η αλλαγή εξουσίας στο Κομμουνιστικό Κόμμα φαίνεται ότι συναντάει εμπόδια. 

Ειδικά στην πόλη San Antonio de los Baños, νοτιοδυτικά της πρωτεύουσας Αβάνα, αρκετές εκατοντάδες άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν για τις ελλείψεις, τους περιορισμούς και τη διαδικασία των εμβολιασμών, όπως φαίνεται σε βίντεο και φωτογραφίες που δημοσιεύονται σε κοινωνικά δίκτυα. Υπήρξαν επίσης διαδηλώσεις στην Αβάνα και στις πόλεις Holguín, Matanzas, Camagüey και Santiago de Cuba. Ακούστηκε επίσης και το σύνθημα: Κάτω η Δικτατορία. 

Ο διάδοχος του Raúl Castro, Μιγκέλ Ντιάζ-Κανέλ, Πρώτος Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος (PCC), επισκέφτηκε την πόλη Σαν Αντόνιο ντε Λος Μπάνος και απευθύνθηκε στους Κουβανούς από την κρατική τηλεόραση: Δεν θα εγκαταλείψουμε την κυριαρχία του κράτους και την ανεξαρτησία αυτού του έθνους. Αν θέλετε να καταλύσετε την επανάσταση, θα πρέπει να περάσετε πάνω από τα πτώματά μας. Ο Πρόεδρος Miguel Díaz-Canel δήλωσε ακόμη ότι οι διαμαρτυρίες προκαλούνται από μισθοφόρους που προσλήφθηκαν από τις ΗΠΑ για να αποσταθεροποιήσουν τη χώρα και τόνισε στο τηλεοπτικό μήνυμά του: Η εντολή για τη μάχη έχει δοθεί - Στους δρόμους, επαναστάτες!

Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2021 09:14

Δυστοπία

Μ' ένα καλοκάγαθο χαμόγελο ο Αμερικανός Πρόεδρος επισφραγίζει την είσοδό μας στη νέα πραγματικότητα. Η εξοικείωσή μας με σπάνιες, αλλά θεμελιώδεις πλέον,  έννοιες, όπως η δυστοπία και η κοινωνική παράνοια, θα ήταν χρήσιμη. Οι όροι αυτοί θα αποτελέσουν τους οδοδείκτες στους δρόμους της κανονικότητας που διαμορφώνεται. Με τους παράγωγους χαρακτηρισμούς των εννοιών αυτών θα προσδιορίζονται οι ήρωες και οι αντιήρωες της εποχής που θα διαρκέσει.

Πριν από ένα χρόνο ο Henry Kissinger σε άρθρο του στη Wall Street Journal (April 3rd, 2020) εκτιμούσε ότι: Η πολιτική και οικονομική αναταραχή που ξέσπασε μπορεί να διαρκέσει ολόκληρες γενιές [...] Με το να διαφωνούμε τώρα για το παρελθόν απλά γίνεται δυσκολότερο να κάνουμε αυτό που πρέπει. Ένα μήνα αργότερα, την 1η Μαΐου, το περιοδικό New Yorker τιτλοφορούσε ένα κύριο άρθρο του με το ερώτημα: Ο κορονοϊός θα δημιουργήσει μια πιο προοδευτική ή μια πιο δυστοπική κοινωνία; Οι εξελίξεις δείχνουν σαφώς το δεύτερο.

Η λέξη δυστοπία είναι αντιδάνειο από τον αντίστοιχο αγγλικό όρο dystopia και ετυμολογείται από τα αρχαία ελληνικά δυσ- και τόπος. Εξηγώντας την έννοια το λεξικό Cambridge English Dictionary, λέει: A very bad or unfair society in which there is a lot of suffering, especially an imaginary society in the future, after something terrible has happened. (Μια πολύ κακή ή άδικη κοινωνία στην οποία υπάρχουν πολλά δεινά, ειδικά μια φανταστική κοινωνία στο μέλλον, μετά από κάτι τρομερό που έχει συμβεί)

Στο βιβλίο του:The Paranoid Style in American Politics (1964) ο Richard Hofstadter, καθηγητής της ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Columbia, εξηγούσε: Η προτίμηση στις συνωμοσίες ερμηνεύεται με τη χρήση των διαγνωστικών κατηγοριών της ψυχιατρικής στην κοινωνική σκέψη. Πρόκειται για δύο φαινόμενα παράνοιας. Μόνο που ο ψυχιατρικά παρανοϊκός βλέπει όλο τον κόσμο να συνωμοτεί εναντίον του, ενώ ο κοινωνικά παρανοϊκός πιστεύει ότι η δίωξη των αποκρυφιστικών δυνάμεων στοχεύει στη δική του ομάδα, στο δικό του έθνος, στη δική του θρησκεία. Ο κοινωνικά παρανοϊκός είναι, θα έλεγα, πιο επικίνδυνος από τον ψυχιατρικό, διότι βλέπει να συμμερίζονται τις εμμονές του εκατομμύρια άλλοι και έχει την εντύπωση ότι ενεργούν ενάντια στη συνωμοσία ανιδιοτελώς.   

Copyright Κυριάκος Παράσογλου - CrashNews.gr © 2020. Design by Kostas Tsampalis