Ο εντυπωσιακός φαρισαϊσμός στις αγανακτισμένες αντιδράσεις των περισσοτέρων πολιτών στις δυτικές χώρες θα μπορούσε να συνοψιστεί στο ρητορικό ερώτημα: Why won’t Israelis let themselves be killed? (Γιατί οι Ισραηλινοί δεν αφήνουν να τους σκοτώσουν;) Στις εκδηλώσεις τους οι προηγούμενοι δεν φαίνεται να επηρεάζονται σχεδόν καθόλου από την ανύπαρκτη ή έστω προσχηματική και πάντως στα αυστηρά πλαίσια ανώδυνων δηλώσεων συμπαράσταση των υπολοίπων Αράβων. Ας δούμε λοιπόν και την άλλη πλευρά.
Πριν από δύο εβδομάδες, οι τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις επιτέθηκαν στην περιοχή Duhok του Ιρακινού Κουρδιστάν. Τρομαγμένοι οι κάτοικοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέσα σ' ένα καταιγισμό πυρών. Κι αυτός υπήρξε μόνο ο πιο πρόσφατος βομβαρδισμός των πολιορκημένων Κούρδων από την Τουρκία. Η Τουρκία όμως είναι μέλος του ΝΑΤΟ και σύμμαχος των Δυτικών. Το διαδίκτυο παρέμεινε σιωπηλό. Δεν οργανώθηκαν διαμαρτυρίες στο Λονδίνο ή τη Νέα Υόρκη. Οι Τούρκοι δεν στιγματίστηκαν ως τρελοί και αιμοδιψείς δολοφόνοι. Κανείς δεν τους καταράστηκε να καούν στην κόλαση.
Που είναι οι αντιδράσεις για τον πόλεμο της Σαουδικής Αραβίας στην Υεμένη; Έγιναν διαμαρτυρίες για την εθνοκάθαρση, όπως χαρακτήρισε ο ΟΗΕ τους διωγμούς, των εκαντοντάδων χιλιάδων του άπατρι λαού των Ροχίνγκια από τη Μιανμάρ; Γιατί καταγγέλλεται απλώς ως λάθος ή στη χειρότερη περίπτωση ως φρικτό λάθος, όταν η Βρετανία ή οι ΗΠΑ βομβαρδίζουν στη Μέση Ανατολή, αλλά όταν το Ισραήλ αναλαμβάνει στρατιωτική δράση ακόμη και για να αμυνθεί χαρακτηρίζεται ως ναζιστική θηριωδία; Θα μπορούσα να συνεχίσω με πολλά γιατί. Η βάσιμη όμως υποψία για επιλεκτική ευαισθησία και απουσία κριτικής προσέγγισης δεν θα είχε απαντηθεί.
Οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι έχουν καταμετρήσει μέχρι τις πρωϊνές ώρες της Τετάρτης, 12.5.2021, επιθέσεις με πάνω από 1050 ρουκέτες που εκτοξεύτηκαν από τη Λωρίδα της Γάζας. Στις ενέργειες, που εκτιμούνται ως επιθέσεις κορεσμού, το σύστημα προστασίας Iron Dome ανταποκρίθηκε επιτυχώς σε ποσοστό περί το 90%. Όσες ρουκέτες όμως πέρασαν είναι αρκετές για να ταράξουν τη ζωή των αμάχων στο Ισραήλ, προκαλώντας άγχος, κρίσεις πανικού ή και σε κάποιες περιπτώσεις απάθεια ή παραίτηση (βλέπε παρακάτω στην ένθετη εικόνα). Κι όλα αυτά με τις σχεδόν πρωτόγονες ρουκέτες της Hamas.
Multiple Iron Dome Tamir interceptors launched towards rocket barrage fired from #Gaza a short time ago. #Israel pic.twitter.com/Dir1i8TUz7
— Joe Truzman (@Jtruzmah) May 12, 2021
Ο χάρτης με τις χώρες που επιτρέπουν την ψήφο στους απόδημους πολίτες τους στην επικεφαλίδα και το ένθετο tweet του Αλέξη Τσίπρα από τις 22 Ιανουαρίου 2015 θα αρκούσαν για να απαντήσουν στο ερώτημα του Ναι ή του Όχι στη συμμετοχή των Ελλήνων του εξωτερικού στην εκλογική διαδικασία. Ωστόσο θα ήταν χρήσιμο να δούμε τις αλλαγές που πυροδότησαν την τρέχουσα αντιπαράθεση και μάλιστα με βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς, όπως "αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος".
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους καταργούνται τα πρόσθετα κριτήρια που αποτελούσαν απαραίτητες προϋποθέσεις για την εγγραφή των ενδιαφερόμενων στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εξωτερικού. Αυτά ήταν ο χρόνος διαμονής εντός της ελληνικής επικράτειας και η υποβολή φορολογικής δήλωσης με την έννοια που ορίζονταν αρχικά.
Σε μια σώφρονα κίνηση που εξηγήθηκε με μια ειλικρινή ανακοίνωση ο Δημήτρης Κουφοντίνας διέκοψε την ατελέσφορη απεργία πείνας: Ο θάνατος δεν παίρνει παρηγοριά. Κάλλιο στη γης να ξενοδούλευα ξωμάχος… παρά ολωνών εδώ των άψυχων νεκρών ο ρήγας να᾿ μαι1. Αυτήν την απάντηση πήρε ο Οδυσσέας όταν στην επίσκεψή του στον Κάτω Κόσμο συνάντησε τη σκιά του Αχιλλέα. Κάπως έτσι ο Δ. Κουφοντίνας ακολούθησε τη στερνή2 γνώση του Αχιλλέα. Και σε αντίθεση με τον μυθικό Αχιλλέα, ο πραγματικός Δημήτρης Κουφοντίνας είναι εξαίρετος πολιτικός συγγραφέας.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι μπορεί να καγχάζει πανηγυρικά. Δεν θα το έκανε εάν γνώριζε ότι η “νίκη” της είναι επίπλαστη και προσωρινή: Η λαϊκή δυσαρέσκεια δεν εκτονώθηκε. Αν και ακηδεμόνευτη, μορφοποιήθηκε με κοινό σημείο αναφοράς την απόρριψη μιας σειράς κεντρικών κυβερνητικών ενεργειών. Η λαϊκή δυσαρέσκεια κόπασε πρόσκαιρα.
Σύμφωνα με αυτόπτες: Απίστευτο σκηνικό στη Νέα Σμύρνη: Πέντε αστυνομικοί έγραψαν μια οικογένεια που καθόταν στην πλατεία. Άλλοι πολίτες διαμαρτυρήθηκαν. Το αποτέλεσμα: μέσα σε μερικά λεπτά η πλατεία γέμισε με αστυνομικούς, ακόμα και με όπλα στα χέρια. Δείρανε και κάτι πιτσιρικαδες... Έγιναν 4 προσαγωγές και ακολούθησε κυνηγητό μέσα στο άλσος από τη Δίας...Το παλικάρι στο βίντεο απλά κατέγραφε την βία γι'αυτό τον χτύπησαν και ενώ έτρεχαν να σωθούν από την βία η αστυνομία φώναζε είναι τρομοκράτες πιάστε τους. Ο Ευάγγελος Αντώναρος σημείωνε σε ανάρτησή του: Αποστολή της αστυνομίας είναι η τήρηση των νόμων. Όχι η χρήση αλόγιστης βίας σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών. Μέρα μεσημέρι στις γειτονιές της Αθήνας. Χαλάνδρι. Νέα Σμύρνη. Οι ξυλοδαρμοί πολιτών είναι πολιτική απόφαση του Χρυσοχοΐδη για επιδειξη δύναμης.Ο Κυρ. Μητσοτάκης έχει υποχρέωση έναντι του Συντάγματος και του ελληνικού λαού να στείλει τον αδίστακτο Υπουργό του σήμερα κατευθείαν στο σπίτι του. Αν δεν το πράξει θα αναλάβει ολόκληρη την ευθύνη για την εκτροπή. Η οργή των Ελλήνων πολιτών δεν επιτρέπει ολιγωρία.
Έτσι ξεκίνησαν να τον βαράνε φορούσε μάσκα συζητούσε μαζί τους. Και ξεκίνησαν να τον βαράνε pic.twitter.com/OgItiIegu7
— Rallou Krini (@Ralloukr) March 7, 2021
Οι αθώες ψυχές δυσκολεύονται πολύ να πιστέψουν στο κακό. Οι αθώες ψυχές δυσκολεύονται πολύ να πιστέψουν και στην αγνωμοσύνη. Οι αθώες ψυχές πρέπει να παίρνουν σκληρά μαθήματα πριν παραδεχτούν την έκταση της ανθρώπινης διαφθοράς. Οι αθώες ψυχές παίρνουν συνεχώς τέτοια μαθήματα.
Γνώρισμα των αγαθών ανθρώπων, εκτός από μια βάσιμη και ισχυρή υποψία πνευματικής νωθρότητας, είναι να επαινούν επίμονα και να μεγαλοποιούν κάποιον, θεωρώντας τον καλύτερο απ’ ότι πραγματικά είναι, παραβλέποντας αν αυτό επαληθεύεται από τις πράξεις και τα έργα του.
Έπειτα, όταν πια έχουν μάθει παθαίνοντας, δείχνουν μια επιείκεια που είναι ο έσχατος βαθμός της περιφρόνησής τους.
Οι επιτήδειοι και οι απατεώνες μπλέκουν και εξαπατούν εύκολα με τα λεγόμενα και τις υποσχέσεις τους αυτά τα ανώτερα όντα. Όταν τα ανώτερα αυτά όντα κάποτε, συνήθως κατόπιν εορτής, το καταλάβουν, απλώς απομακρύνονται. Τις περισσότερες φορές δεν αρκούνται στην περήφανη αποστροφή τους και ανεβαίνουν επίπεδο. Δηλαδή πηγαίνουν εκεί που ξυπνάνε οι πιο ευγενικές δυνάμεις της ανθρώπινης ψυχής: να συγχωρείς και να πληρώνεις το κακό που σου έκαναν με μεγαλοψυχία.
Κύριε, σώσε μας από τον διάβολο, τον Τούρκο και τον κομήτη1.
Ουγγρική προσευχή του 15ου αιώνα.
Ο τουρκικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός TGRT Haber δημοσίευσε πρόσφατα έναν χάρτη που δείχνει τις χώρες στις οποίες η γειτονική χώρα θα ασκεί καθοριστική επιρροή το 2050. Σε αυτόν περιλαμβάνονται η Ελλάδα, ο Καύκασος, η Νότια Ρωσία, η Μέση Ανατολή μέχρι και τον Περσικό Κόλπο, καθώς και τμήμα της Βόρειας Αφρικής, και ειδικότερα η Λιβύη και η Αίγυπτος.
Ο χάρτης αυτός, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2008, και θεωρήθηκε και τότε υπερβολικά φιλόδοξος, αντικατοπτρίζει τις νέο-οθωμανικές μεγαλοϊδεατικές φιλοδοξίες της γείτονος.
Η αναμετάδοση της είδησης προκάλεσε τους επικριτικούς σχολιασμούς των ρωσικών ΜΜΕ, όσο και σημαντικής μερίδας Ρώσων πολιτικών. Ωστόσο ο Αλεξάντρ Σέριν, πρώτος αναπληρωτής επικεφαλής της Επιτροπής Άμυνας της Δούμα (Ρωσική Βουλή) κάλεσε το Κρεμλίνο να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του αυτούς τους σχεδιασμούς. Με δεδομένη, όπως τόνισε, την αυτοπεποίθηση των τουρκικών αρχών μετά την επιτυχή εμπλοκή τους στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, η Τουρκία πιστεύει απόλυτα στη δύναμή της και τώρα δηλώνει ανοικτά προς ποια κατεύθυνση θα βαδίσει στη συνέχεια.
Το σχέδιο του Ελ. Βενιζέλου μεταξύ 1928-1932, που έμεινε ημιτελές εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 1929 και της ελληνικής πτώχευσης που ακολούθησε το 1932.
Η απόπειρα του Σπ. Δοξιάδη μετά το 1978 και έως το 1980, που αν και ενθαρρύνθηκε από τον ίδιο τον Κ. Καραμανλή, ματαιώθηκε εξολοκλήρου από τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ ήδη στο αρχικό στάδιο της επεξεργασίας της.
Και η τρίτη ολοκληρωμένη προσπάθεια του 1983 από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωτεργάτες τον Παρ. Αυγερινό στην κατάρτιση του Νόμου 1397/1983 και τον Γ. Γεννηματά στην εφαρμογή του. Σύμφωνα με τον Παρ. Αυγερινό ο νόμος μπόρεσε να υλοποιηθεί, επειδή ο Αν. Παπανδρέου και ο κομματικός μηχανισμός της περιόδου εκείνης στήριξαν το ίσως σημαντικότερο από πλευράς ουσίας κοινωνικό έργο της μεταπολίτευσης, εξισορροπώντας τις εξωθεσμικές παρεμβάσεις και τις εσωτερικές αντιδράσεις στην πρώτη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Και επίσης μια ακτινογραφία της σημερινής κατάστασης, όπως αποτυπώθηκε στην έρευνα του τμήματος Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ υπό τον καθηγητή Γιάννη Τούντα.
Ωστόσο η επικαιρότητα επιβάλλει μια αλλαγή στη σειρά της παρουσίασης.
Ο κόσμος πιστεύει μόνο σε όσα ήδη ξέρει. Οι γνωσιακές θεωρίες που υποστηρίζουν αυτήν την άποψη ονομάζονται αντιληπτικά περιγράμματα. (critical theory paradigm & interpretive/relativist/constructivist paradigm) Η κεντρική τους ιδέα συνοψίζεται στην πρόταση ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια. Το βασικό τους συμπέρασμα θεμελιώνεται στην πεποίθηση ότι ο κάθε άνθρωπος βιώνει και αντιλαμβάνεται τα γεγονότα με ένα μοναδικό και τελείως προσωπικό τρόπο.
Τις θεωρίες αυτές τις γνωρίζουν και τις αξιοποιούν οι επαγγελματίες της ενημέρωσης και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης. Αυτοί προετοιμάζουν και προβάλλουν όσα θα πρέπει να ξέρει ο κόσμος. Οι εντολείς τους αποφασίζουν ποια θα είναι αυτά.
Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί, χωρίς αυτό να αποτελεί αξιολογική κρίση, ότι οι εντολείς ή αυτοί που κυρίως αποκαλούνται βαθύ κράτος δεν ταυτίζονται ούτε απαραίτητα, ούτε πάντα με την κάθε φορά κυβερνητική εξουσία και τις επιλογές της. Εννοείται ότι οι διαφοροποιήσεις δεν αφορούν αναγκαστικά ζητήματα ουσίας. Συχνά εξυπηρετούνται τυχοδιωκτικοί στόχοι με κάποιο ιδεολογικό επίχρισμα, συνήθως εθνικού – πατριωτικού περιεχομένου ή αποκατάστασης – βελτίωσης της κοινωνικής δικαιοσύνης και σκοπό τη διασφάλιση ή τη διεύρυνση διαχειριστικών προνομίων.
είμαι ένας ξένος εδώ, κι έγινα (υποθέτω) κάτι σαν κάθαρμα…
Henry Charles Bukowski, Οι Δίδυμοι.
1922-2015, ένας Grandmaster της ευρωπαϊκής διπλωματίας, δήλωνε στις 13 Δεκεμβρίου 2013 στη Rhein Neckar Zeitung και στους μαθητές του ιστορικού Bunsen Gymnasium στη Χαϊδελβέργη ότι: η διεθνής πολιτική δεν ασχολείται ποτέ με τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ασχολείται με τα κρατικά συμφέροντα. Να το θυμάστε αυτό άσχετα με το τι σας λένε στο μάθημα της ιστορίας. Egon Bahr,